TILLSATT Ekonom med administrativ profil till Lavazza Nordic

Lavazza har tillverkat äkta italienskt kaffe i över 120 år och har stor erfarenhet av att leverera allra högsta kaffekvalitet och innovation. Lavazza’s arv, i kombination med sitt starka premium position på den nordiska marknaden, positionerar Lavazza som det italienska kaffet nummer ett. Lavazza Nordic, med kontor på Söder Mälarstrand, ansvarar för den nordiska marknaden. Vi är idag 19 anställda och omsätter ca 120 miljoner i Norden. Globalt är Lavazza nu världens tredje största kaffe varumärke, omsätter ca 16 miljarder kronor och finns i ca 100 länder. Lavazza är familjeägt sen fjärde generationen och huvudkontoret har alltid varit placerat i Turin, Italien.

Lavazza Nordic, med kontor på Söder Mälarstrand, ansvarar för den nordiska marknaden och arbetar med återförsäljare och distributörer såväl som privatkunder. De är idag 15 anställda och omsätter ca 90 miljoner. serveOffice har fått det ärofyllda uppdraget att, för Lavazza Nordics räkning, rekrytera en ekonom med administrativ profil.

Arbetsbeskrivning

Som ekonom på Lavazza Nordic kommer du att arbeta med såväl arbetsuppgifter inom ekonomi som administration.

De ekonomirelaterade arbetsuppgifterna handlar om fakturering till kunder, registrera betalningar från kunder, ankomstregistrera leverantörsfakturor, vara behjälplig vid månatlig avstämning av bankkonton, kund- och leverantörsreskontran samt viss löpande bokföring.

När det gäller administrationen handlar det bland annat om att ansvara för växeln och svara i telefon, ta emot och registrera order från kund, lägga upp nya kunder och artiklar i ekonomisystemet, posthantering, boka resor och hotell för personal samt stödja och hjälpa till med andra administrativa sysslor på kontoret.

Tjänsten är på heltid, och önskad start är 1 augusti.

Kvalifikationer
För att trivas med och klara av arbetet vill vi att du har 3-4 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vidare vill vi att du är en strukturerad person med grundläggande kunskaper i bokföring. Du är noggrann, effektiv och tycker om när det händer mycket omkring dig. Du är serviceinriktad och en problemlösare. Dessutom vill vi att du obehindrat ska kunna kommunicera såväl skriftligt som muntligt på svenska och engelska. Goda kunskaper i Microsoft Office är ett krav. Meriterande är om du tidigare arbetat i Pyramid och/eller SAP samt har kunskaper i italienska.

Vi erbjuder dig
Förutom en marknadsmässig lön erbjuder vi ett mångsidigt arbete hos ett framgångrikt företag som är under ständig utveckling. Det är högt i tak och arbetsplatsen präglas av ett öppet arbetsklimat vilket skapar förutsättningar och möjligheter för dig att påverka och effektivisera arbetet.

Ansökan och kontakt
Låter detta intressant? Urval sker löpande så ansök så snart som möjligt, dock senast 2014-06-22. Frågor kring tjänsten besvaras av Mårten Forslund på 0703-14 63 56 eller marten.forslund@serveoffice.se

Välkommen!

Arbetsort: Stockholm
Anställningstyp: Heltid



Ansökan